Support this podcast and help me keep going! Donate via PayPal

Nimkar123.co.il Stole My Money

מלל של הפוסט הזה למטה בעברית.  .Text of this post appears below in Hebrew

I have written a bunch of blog posts about business and customer service - two of my favorite subjects. I try to give the benefit of the doubt. Sometimes businesses are just disorganized. Sometimes the staff is just poorly trained. But in this case, Nimkar123.co.il outright stole my money.

I've had the same laptop bag since about 2005. Cool, right? But the zips are coming apart and, despite my sentimental attachment, it needs to be replaced. Retail stores charge an absolute fortune for laptop bags, so I went to zap.co.il to see where I could get the best price on a new backpack.

Nimkar123.co.il - the company that eventually stole my money - advertised a bag that suited my needs for a price that I could afford. Considering that my current bag is falling apart, it was even worth it to pay for door-to-door delivery just so I could get it sooner.

I entered my credit card details, the payment went through, and I received two emails. One was a receipt and the other was a confirmation of my order. Then I waited.

When the bag eventually didn't arrive, I called Nimkar123.co.il - the company that stole my money - and they told me that it would arrive the following week. When it didn't, I called back. Their claim of 24/7 service was misleading. I reached an answering service. I gave them my details and the answering service said that somebody (from the real company, you know, Nimkar123.co.il, which stole my money) would call me back. They didn't, so I did. Several times. Each time I rang, the automated phone system put me through to "sales" instead of "customer service". I know this because the same person who answered the phone each time said that she is in "sales" and that someone in "service" will get back to me.

"But this is getting ridiculous. I want to speak with someone now."
"Someone will call you back."
"When? This is very important to me."
"Today. We'll make it a priority."

I didn't get a call, nor did they reply to my emails in which I implored them to either send me the bag or admit that they don't have the item I ordered and refund my money.

So I decided to send one final email. I wrote (in Hebrew):

Dear Nimkar123.co.il, 
On 7 November I purchased from you a Campus brand laptop bag for 130 NIS, including door-to-door delivery. 
I called and emailed and called again, but you still haven't responded. So I am sending you this one final email asking you to either refund my 130 NIS or send me the backpack that I ordered. 
If you don't respond to this email by Monday, 19 December, I will be forced to publish an article describing how Nimkar123.co.il is dishonest, has non-existent customer service, and should be avoided at all costs.
[Copy of this blog post in Hebrew and English was included in the email.]
This article will be published on my blog (which has been running since 2007), on my online magazine (which has 6,250 viewers), on Twitter and on Facebook. I want to warn all of my friends in Israel to never go near your online store. Oh, and as for Zap, I'll leave a very truthful report of how Nimkar123.co.il stole my money. 
Nothing would please me more than for you to do the right thing. I don't want to publish this article, but I will if I have to. 
It is up to you. You have until the end of business, Monday 19 December 2016 to either refund my money or send me the backpack.
The fact that you are reading this blog post means that I didn't receive a response from Nimkar123.co.il because they stole my money.


כתבתי מספר פוסטים על עסקים ועל שירות לקוחות - שני הנושאים החביבים עלי. אני מנסה לדון לכף זכות, לפעמים עסקים לא מאורגנים, לפעמים הצוות לא מאומן היטב. אך במקרה הזה Nimkar123.co.il פשוט גנבו את כספי.

היה לי את אותו תיק מחשב מאז 2005. מגניב, נכון? אבל הרוכסנים מתחילים להפרד, למרות הקשר הריגשי שלי, התיק צריך להיות מוחלף. חנויות גובות מחיר מופרז עבור תיקי מחשב, אז נכנסתי ל zap.co.il לראות איפה אוכל למצוא את המחיר הטוב ביותר עבור תיק חדש.

Nimkar123.co.il - החברה שבסופו של דבר גנבה את כספי - פרסמו תיק שהתאים לצרכי ובמחיר שיכולתי להרשות לעצמי. בהתחשב בכך שהתיק שלי מתפרק, היה כדאי לי לשלם יותר עבור משלוח של דלת לדלת רק כדי לקבל את התיק כמה שיותר מוקדם.

הכנסתי את פרטי האשראי שלי, התשלום עבר, וקיבלתי שני מיילים. אחד מהם היה קבלה, והשני היה אישור הזמנה. אז חיכיתי.

כאשר התיק בסופו של דבר לא הגיע, התקשרתי ל Nimkar123.co.il - החברה שגנבה את כספי - ואמרו לי שזה יגיע תוך שבוע. כשזה לא הגיע, התקשרתי שוב. טענתם, שיש להם שירות 24\7 התברר כמטעה ולא נכון. הגעתי לשירות מענה. נתתי את פרטיי, והמענה קולי אמר שמישהו (מהחברה האמיתית, אתם יודעים, Nimkar123.co.il, שגנבו את כספי) יתקשרו אלי בחזרה. הם לא התקשרו, אז אני כן. כמה וכמה פעמים. כל פעם שהתקשרתי, מערכת הטלפון האוטומטית העביר אותי למחלקת "מכירות" במקום למחלקת "שירות לקוחות". אני יודע זאת משום שאותו אדם שענה לטלפון כל פעם, טען שהוא מה"מכירות" ושמישהו מה"שירות לקוחות" יחזור אלי.

"אבל זה כבר נהיה מגוחך. אני רוצה לדבר עם מישהו עכשיו."
"מישהו יתקשר אליך בחזרה."
"מתי? זה מאוד חשוב לי."
"היום. נשים את זה בסדר העדפיות שלנו."

לא קיבלתי שיחת טלפון, ואף לא השיבו לי להודעות הדוא"ל ששלחתי, בהם אני מפציר בהם לשלוח לי את התיק, או להודות שאין להם את הפריט במלאי ולהחזיר לי את כספי.

אז החלטתי לשלוח דוא"ל אחד סופי:

לכבוד Nimkar123.co.il,
ב -7 בנובמבר רכשתי ממך תיק מחשב נייד מהמותג קמפוס עבור 130 ש"ח, כולל משלוח מדלת לדלת.
התקשרתי, שלחתי דוא"ל והתקשרתי שוב, אבל אתה עדיין לא הגבת. אז אני שולח לך את האימייל הסופי הזה ומבקש ממך להחזיר את לי כספי על סך 130 ש"ח, או לשלוח לי את התרמיל שהזמנתי.
אם אינך משיב לדוא"ל זה עד יום שני, 19 בדצמבר אני אאלץ לפרסם מאמר המתאר כיצד Nimkar123.co.il הוא לא ישר, יש "שירות לקוחות" שאינו קיים, ולהימנע בכל מחיר מקנייה ממנו.
[העתק של הפוסט הזה בעברית ובאנגלית נכלל במייל.] 
מאמר זה יפורסם בבלוג שלי (אשר כבר פועל מאז 2007), על המגזין המקוון שלי (שבו יש 6,250 צופים), בטוויטר ובפייסבוק. אני רוצה להזהיר את כל החברים שלי בישראל שלא יתקרבו אל החנות המקוונת שלך. אה, ובאשר לזאפ, אשאיר דו"ח דובר אמת על איך Nimkar123.co.il גנב את הכסף שלי.
שום דבר לא ישמח אותי יותר מאשר שאתה תעשה את הדבר הנכון. אני לא רוצה לפרסם את המאמר הזה, אבל אני אעשה זאת אם אני צריך.
זה תלוי בך. יש לכם זמן עד סוף יום העסקים, יום שני 19 בדצמבר 2016 או להחזיר את הכסף שלי או לשלוח לי את התרמיל.

העובדה שאתם קוראים פוסט זה בבלוג, אומר שאני לא קיבלתי תשובה מ Nimkar123.co.il משום שהם גנבו את הכסף שלי.


Yossi's Magazine: Everyone Needs One of These www.ykarp.com/magazine
Follow on Twitter: @ykarp
Follow on Google+: +Yossi Karp
Subscribe to Y. Karp? Why Not! or follow on Facebook (see the side-bar).
Add this blog to your RSS feed reader.

Comments

  1. Thanks for sharing your unfortunate experience, Yosi, I will be sure to avoid this dealer.

    ReplyDelete
  2. Ditto. I automatically bookmarked them before reading your blog. I'm getting rid of them right now. Thanks. S.R.K.

    ReplyDelete
  3. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    ReplyDelete
  4. Nice post, things explained in details. Thank You.

    ReplyDelete
  5. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    ReplyDelete
  6. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    ReplyDelete

Post a Comment

Support this podcast and help me keep going!
Donate via PayPal